مد و استایل

اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

یادگیری روش های نگهداری از لباس های چرمی امری ضروری برای حفظ زیبایی و طولانی تر کردن عمر جنس چرم است.  در بسیاری از مواقع نگهداری از محصولات چرمی کار مشکل و گاها سختی است که باعث می شود افراد از خرید لباس های چرمی صرف نظر کنند. به دلیل آنکه لباس های چرمی زیبایی خاص خودشان را دارند، امروزه خرید لباس چرمی نسبت به چندین سال قبل رشد چشمگیری داشته است. با نگهداری درست از کالای چرمی خود می توانید به مدت چندین سال آن را بپوشید.

اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

نگهداری کت و کاپشن چرمی اغلب کار آسان و راحتی است که میتوان با وسایل در دسترس در خانه نیز انجام شود. در این مطلب سعی داریم چندین ترفند و روش برای حفظ و نگهداری لباس های چرم به شما آموزش دهیم. نگهداری درست از کت و کاپشن چرم موجب طولانی تر شدن عمر و حفظ زیبایی آن می شود به گونه ای که با رسیدگی به کت و کاپشن و یا هرگونه محصول چرمی میتوانید تا چندین سال آن را بپوشید و لذت ببرید.

پیشنهاد خرید
اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

پیراهن طوسی 04025

390,000 تومانخرید کنید

تمیز کردن مداوم چرم

اولین و مهم ترین کار برای افزایش عمر چرم، رسیدگی و تمیز کردن منظم جنس چرم است. جنس چرم نیاز به رسیدگی خاص خودش را دارد و اگر مورد استفاده قرار نگیرد به راحتی حالت و زیبایی اش را از دست میدهد.  ولی باید توجه داشته باشید که منظور از تمیز کردن، شستن با آب و یا استفاده از ماشین لباس شویی نیست. ساده ترین و آسان ترین روش تمیز کردن کاپشن های چرمی، پاک کردن با استفاده از پارچه معمولی نرم و خشک است.  از بین بردن گرد و غبار روی چرم موجب افزایش عمر و حفظ براقی و زیبایی چرم میشود. در صورت تمایل میتوانید پارچه میکروفایبر را برای تاثیر بیشتر پاکیزگی استفاده کنید.

پیشنهاد خرید
اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

پیراهن ساده سارینا طوسی

490,000 تومانخرید کنید

استفاده نکردن از گرمای مستقیم

بسیاری از افراد هنگام خیس شدن محصول چرم، آن را سریعا با گرمای مستقیم خشک میکنند، در صورتی که این کار موجب از بین رفتن سطح چربی چرم می شود و به اصطلاح چرم شما را خشک میکند. در صورت خیس شدن چرم آن را باید با گرمای غیر مستقیم و یا آویزان کردن آن در مقابل گرمای غیر مستقیم  قرار داد تا به آرامی خشک شود. به هیچ وجه از اتو و یا گذاشتن لباس بر روی بخاری و شوفاژ برای خشک کردن کالای چرم استفاده نکنید.

آویزان کردن لباس های چرم

پیشنهاد خرید
اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

کت چرم 9986 طوسی

1,080,000 تومانخرید کنید

آویزان کردن لباس های چرم

استفاده از چوب لباسی و آویزان کردن لباس های چرمی در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید موجب میشود تا لباس حالت خودش را حفظ کند و چروک نشود. تا کردن لباس های چرمی موجب چروک و شکستگی سطح آن می شود. ناگفته نماند نگه داشتن طولانی مدت چرم در فضای کمد و بسته موجب تغییر حالت و کیفیت آن می شود بنابراین هر از گاهی لباس را در فضای باز و آزاد بگذارید تا کیفیت اولیه خود را حفظ کند.

پیشنهاد خرید
اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

پیراهن ساده سارینا ذغالی

490,000 تومانخرید کنید

واکس زدن چرم های براق

اگر کاپشن و یا هر لباس چرم براق دیگری دارید، واکس زدن جزو ملزومات برای نگهداری بهتر آن است. برای این کار ابتدا گرد و غبار روی لباس خود را به طور کامل پاک کنید، سپس با برس مخصوص واکس زدن، آن را به مقدار مشخصی از واکس آغشته کنید. در صورت نداشتن برس مخصوص میتوانید از تکه ای پارچه و یا تیشرتی قدیمی که پرز پس نمی دهد نیز استفاده کنید. نوع واکس، میزان غلظت و خمیر آن از عامل های مهم هنگام انتخاب واکس برای صیقل دادن اجناس چرم هستند. اگر می خواهید از کالای چرم خود تا مدتی استفاده نکنید، قبل از هر کاری ابتدا آن را واکس کاری کنید. این کار در خصوص کفش های چرمی بسیار توصیه می شود.

 پاک کردن کثیفی و لکه از روی چرم

ممکن است روی کاپشن چرمی شما لکه ای ایجاد شود و یا ناخواسته کثیفی ناشی از چیزی روی آن بماند. برای پاک کردن این نوع از کثیفی ها باید از مواد پاک کننده مناسب  لباس چرم استفاده شود. این تمیز کننده ها محلول هایی مخصوص جنس چرم هستند که استفاده از آن باعث هیچ آسیبی به لباس نمی شود ولی قبل از خرید حتما از متخصص و یا فروشنده لباس این اطلاعات را بگیرید تا بعدا به مشکل برنخورید. برای استفاده ابتدا مقدار کمی را بر روی پارچه بریزید و در صورت مناسب بودن مقدار بیشتری را استفاده کنید. در صورتی که هیچ اطلاعی از تمیز کننده ها ندارید، توصیه میکنیم با متخصص چرم تماس بگیرید و یا به خشکشویی مراجعه کنید.

اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

نرم کردن سطح چرم

اگر مدت زمان زیادی از محصول چرمی خود استفاده نکردید و میخواهید آن را بدون هیچ بهبود دهنده ای بپوشید، سخت در اشتباهید. در صورت استفاده نکردن طولانی مدت و محبوس نگه داشتن چرم باید از نرم کننده ها استفاده کنید. این نرم کننده ها هستند که خشکی روی کت و کاپشن ها را از بین میبرند. اگر نمیدانید چه نوع از نرم کننده مناسب لباس شما است، به متخصص و یا فروشنده ای که از آن کالا را خریداری کرده اید پرس و جو کنید. اگر دسترسی به نرم کننده ندارید میتوانید از روغن زیتون اصل و برای بعضی جنس های  چرم از روغن نارگیل استفاده کنید. برای هر یک از این روش‌ها، ابتدا باید چرم را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. سپس مقدار کمی از ماده مورد نظر را با یک پارچه یا اسفنج بر روی چرم بمالید و به مدت چند ساعت بگذارید تا جذب شود. در نهایت، با یک پارچه تمیز، چرم را پولیش دهید تا براق و زیبا شود.

رسیدگی به لباس های چرمی، مهم ترین کار در نگهداری چرم

همانطور که گفتیم لباس های چرمی نیاز به رسیدگی بیشتر دارند.  تمیز کردن کالای چرمی از کار های اصلی و مهم در زمینه نگهداری چرم است. توصیه میکنیم در هر بازه 2 یا 3 هفته ای گرد و غبار سطح چرم خود را بگیرید تا مطمئن شوید طول عمر لباستان  به بیشترین حالت خود می رسد. کالای های چرمی بر خلاف دیگر جنس های لباس، حساس تر هستند. برای مراقبت بیشتر، لباس های چرم را در کیف یا کاور مناسب قرار دهید. از فشار دادن یا چین زدن محصول چرم اجتناب کنید. از اسپری کردن عطر یا ادکلن روی چرم خودداری کنید. هر نوع محصول شیمیایی می تواند موجب خرابی لباس شما شود.

1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه در “اصول نگهداری کت و کاپشن چرم

  1. گفت:

    بسیار ازنظر سطح اطلاع رسانی درمرتبه بالا والایی قراردارید فروشگاهتان ازهرلحاظ قابل اعتمادواحترام و…میباشد

    1. مهدی نادربیگی گفت:

      ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *