مد و استایل

راهنما خرید پیراهن مردانه

راهنما خرید پیراهن مردانه

پیراهن مردانه بیشتر از هر لباس دیگری در میان لباس های مردانه به چشم می آید، به طوری که بخش زیادی از استایل یک مرد را، پیراهن او شکل می دهد. اما یک پیراهن چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا بتوان آن را یک پیراهن مناسب و شکیل دانست.

برای درک بهتر باید بدانیم پیراهن های مردانه به دو دسته رسمی و غیر رسمی تقسیم میشوند. اینکه تفاوت این دو در چه چیزی است و یا کجا مورد استفاده قرار میگیرند را در ادامه به شما خواهیم گفت تا بتوانید در انتخاب یک پیراهن مناسب برای خود مطمئن تر از قبل باشید.

انواع پیراهن مردانه

پیراهن های رسمی همانطور که اسمشان پیداست برای مجالس و کار های رسمی تر انتخاب میشود. بر خلاف پیراهن های غیر رسمی که میتوان در تیپ های کژوال و روزمره آنها را استفاده کرد.

پیراهن های رسمی معمولا دارای رنگ های ساده و سنتی تر هستند، برخلاف پیراهن های غیر رسمی که شامل طیف وسیع تری از رنگ های روشن تر می باشند. پیراهن های رسمی مناسب برای پوشیدن با کراوات هستند ولی پیراهن های غیر رسمی طوری طراحی شده اند که بدون در نظر گرفتن کراوات هم زیبایی خاص خودشان را دارند. نکته بسیار مهم دیگر در رابطه با پیراهن های رسمی، جنس این نوع پیراهن هاست. به طوری که اغلب پیراهن های رسمی از جنس پنبه و بدون طرح می باشند ولی پیراهن های غیر رسمی میتوانند از جنس های متفرقه نیز درست شده باشند.

عوامل بسیار زیادی در خرید یک پیراهن مردانه مناسب وجود دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم:

نوع جنس پیراهن

در انتخاب یک پیراهن مردانه باید دقت خاصی به نوع و جنس پارچه شود، زیرا که جلوه و نمای لباس در تن به جنس آن بستگی شدیدی دارد. اصلی ترین پارچه اکثر پیراهن های رسمی از نخ پنبه طبیعی است. انواع دیگری از پارچه های استفاده شده در پیراهن ها آمده است :

پیشنهاد خرید
راهنما خرید پیراهن مردانه

پیراهن طوسی 04025

390,000 تومانخرید کنید

پارچه های کتان

پارچه های کتان از پایه ای ترین پارچه ها برای دوخت پیراهن استفاده می شود، از ویژگی ها مهم پارچه کتان می توان به راحتی و نرم بودن آن در تن اشاره کرد .نوع بافت این پارچه از نوع مقاوم و سخت است و بعد از چند بار پوشیدن دچار تغییر حالت یا شل شدن نمی شود.  پارچه کتان دارای تنفس پذیری بالایی است که مناسب برای پوشیدن در فصل گرما هستند. تولید انبوه و عمده پارچه های کتان موجب پایین بودن قیمت آن ها در بازار شده و به عنوان یکی از پایه ای ترین پارچه ها برای تولید پیراهن، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

راهنما خرید پیراهن مردانه

پیشنهاد خرید
راهنما خرید پیراهن مردانه

پیراهن ساده سارینا طوسی

490,000 تومانخرید کنید

پارچه های لینن (Linen)

پارچه لینن یکی از پارچه های طبیعی که ساخته شده از الیاف گیاهی است در صنعت طراحی استفاده می شود. از ویژگی های مهم این نوع پارچه، تنفس پذیری خوب و بالا به همراه ظاهری جذاب و مطلوب در پیراهن هاست. پارچه های لینن نسبت به دیگر پارچه های طبیعی از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار هستند.

پیشنهاد خرید
راهنما خرید پیراهن مردانه

کت چرم 9986 طوسی

1,080,000 تومانخرید کنید

پارچه ابریشم

پارچه های ابریشمی به دو صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. به طور خلاصه میتوان گفت ابریشم طبیعی از پیله کرم ابریشم به دست می آید که در آن پیله را در آب جوش می گذارند تا کرم ابریشم داخل آن بمیرد و سپس با استفاده از دستگاه های مخصوص نخ از پیله تولید میشود. جنس پارچه ابریشم بسیار نرم و لطیف بوده و پارچه ای بسیار درخشان و پر زرق و برق است. برخلاف ظرافت آن، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و با . قیمت پارچه ابریشم طبیعی با توجه به فرآیند سخت تولید و هزینه بر بودن آن، جزو پارچه های گران قیمت محسوب می شود. در حالی که ابریشم مصنوعی قیمت کمتری دارد و راحت تر بدست می آید.

پیشنهاد خرید
راهنما خرید پیراهن مردانه

پیراهن ساده سارینا ذغالی

490,000 تومانخرید کنید

پارچه های پلی استر(Polyester)

پارچه پلی استری از دسته پارچه های مصنوعی به حساب می آیند. این پارچه از پلیمر های پلی استر تولید و در زمینه طراحی و تولید لباس و پیراهن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار میگیرد. از ویژگی های پارچه های پلی استری می توان به مقاومت و دوام بالای آن ها اشاره کرد، رنگ پذیری بالای پارچه های پلی استر موجب شده تا طیف رنگی بسیار گسترده ای در صنعت تولید لباس موجود باشد. به دلیل فراوان بودن پلی استر این پارچه جزو پارچه های مقرون به صرفه محسوب میشود.

انواع جنس های دیگر در پارچه ها عبارتند از :

  • پشم (الیاف طبیعی)
  • فلانل (الیاف مصنوعی)
  • جین (الیاف مصنوعی)
  • ساتن (الیاف مصنوعی)
  • ریون (الیاف مصنوعی)
  • و بسیاری از پارچه های دیگر که ترکیبی از الیاف های طبیعی و مصنوعی هستند.

سرآستین پیراهن

هنگامی که پیراهن را همراه با کت خود می پوشید تنها بخش هایی که از پیراهن معلوم میشود سر آستین و یقه پیراهن است. بنابراین در انتخاب خود باید توجه کافی به نوع سرآستین نیز باید داشته باشید. سر آستین پیراهن ها انواع و حالت های بسیاری دارند که در ادامه چندین مورد از آنها آورده شده.

  • تک دکمه ها
  • دو دکمه ها
  • گرد ، مربعی
  • بلند ، کوتاه
  • زاویه دار
  • فرانسوی
  • و…

یقه

این عضو کوچک در پیراهن شاید در نگاه اول از اهمیت آنچنانی برخوردار نباشد ولی باید بدانید اگر استایل شما در یک مهمانی و یا یک جلسه کاری برایتان مهم است، یقه پیراهنتان میتواند به طرز عجیبی نوع استایل شما را تغییر دهد. همانطور که قبلا گفتیم، تنها قسمت های خاصی از یک پیراهن به هنگام پوشیدن کت معلوم هستند. انتخاب نوع درستی از پیراهن با در نظر گرفتن نوع یقه و سرآستین در این موضوع به شما کمک کند.

انواع یقه پیراهن مردانه:

  • یقه ایستاده
  • یقه نواری
  • یقه برگردان
  • یقه دکمه دار
  • یقه سنجاق دار
  • یقه خرگوشی
  • یقه زبانه دار

راهنما خرید پیراهن مردانه

دکمه

دکمه ها در پیراهن ابتدا جنبه ظاهری و سپس کاربردی دارند. آشنا ترین نوع دکمه، دکمه های دو سوراخه هستند که در دیزاین و طراحی لباس ها استفاده گسترده ای دارند. دکمه ها از نظر جنس به دسته های چوبی، پلاستیکی، فلزی و صدفی تقسیم میشوند. دکمه از نظر ظاهری به دکمه های دو سوراخه، چهار سوراخه،  قابلمه ای، مجلسی، و پارچه ای تقسیم بندی میشوند. بیشترین استفاده دکمه ها در پیراهن در جلوی پیراهن، سر آستین، و یقه می باشد. جالب است بدانید دکمه های پیراهن های مردانه(همچنین لباس های مردانه) در راست و لباس های زنانه در سمت چپ می باشد.

بلندی پیراهن

اندازه قد و آستین های یک پیراهن جزو اساسی ترین ویژگی در انتخاب یک پیراهن مردانه است. مسلما شما نمی خواهید پیراهنی داشته باشید که هر لحظه امکان پاره شدن آن در تنتان وجود داشته باشد. عرض پیراهن باید مساوی با کتف در دو طرف باشد.  قد پیراهن باید به گونه ای باشد که چندین سانتی متر از خط کمر پایین تر باشد.آستین ها به سلیقه فرد خریدار میتواند معمولی، بلند یا کوتاه باشد. در حالت استاندارد یک پیراهن، هنگام پوشیدن به همراه کت بخشی از سرآستین به صورت بیرون زده قرار میگیرد. داشتن انحنا در قسمت پایینی پیراهن، نشانه نوع رسمی بودن پیراهن و قرار گرفتن آن داخل شلوار است.

 

در پایان با توجه به تمام آن چیزی که در مورد پیراهن ها فهمیدیم، حال می توانیم در انتخاب خود با چشم و گوش باز یک تیپ عالی و بی نقص برای خود فراهم کنیم. به نظر ما چه عوامل دیگری در داشتن یک استایل بی نقص به ما کمک می کند ؟

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *